Garantie en Retourzendingen



Rechten van de consument:

Consumenten hebben het recht om zonder opgaaf van redenen een aankoop binnen 14 dagen te retourneren en de koopovereenkomst op deze manier eenzijdig te ontbinden. De klant heeft dan tevens het recht op terugbetaling vaan het aankoopbedrag. Hieraan zijn wel een tweetal voorwaarden verbonden:

1) De kosten van het retourzenden zijn voor rekening van de koper.

2) De goederen dienen nog in de originele verpakking te bevinden en moeten vrij zijn van stickers en opschriften.Kort gezegd,de goederen dienen nog verkoopbaar te zijn.

Afhandeling klachten en /of garantie. Alle goederen worden geleverd met 100% garantie. Dit houdt het volgende in: Alle cartridges worden gegarandeerd op passing en correcte werking.Als een product hieraan niet voldoet,moet de klant dit melden middels een e-mail.(zie retourzendingen)Hij moet zo duidelijk mogelijk de klacht omschrijven en tevens het type van de printer op geven. Dit laatste op te controleren of het juiste artikel is geleverd. Als de werking inderdaad niet correct is,dan wordt het artikel,zonder enige kosten voor de klant,door ons vervangen.Normaliter vragen wij niet om het terugzenden van het defecte product.Dit i.v.m met de zeer hoge kosten wat dit met zich meebrengt.

Altijd garantie: Indien de printer de nieuwe cartridge niet herkent en om vervanging van de inktcartridge blijft vragen.Dit wordt veroorzaakt door een niet goed functionerende chip.Hier is niets aan te doen. Indien een inkjet printer niet goed functioneert,elieve eerst dan de reinigingsprocedure uit te voeren.Dit is mogelijk bij alle merken inkjet printers.Na de reinigingsprocedure 15 minuten wachten om te kijken of het probleem is opgelost.Deze procedure volgen indien de printer streept of als de kleuren heel sterk afwijken.Dit kan het geval zijn als een kleur niet goed functioneert.

Wat valt niet onder garantie:

Als een cartridge wel gewoon functioneert,maar niet exact dezelfde kleur print als een origineel product. Dit is een moeilijk probleem omdat dit heel veel oorzaken kan hebben. Denk hierbij aan instellingen in de printerdriver,een juiste papierkeuze en het af te drukken bestand.

Retour procedure Voor een retourzending kunt u onderstaande procedure hanteren: U dient altijd een retourformulier aan te vragen, wanneer uw retouraanvraag is ingewilligd krijgt u via ons het retourformulier toegestuurd + retour adres. Nadat u het retourformulier heeft ontvangen dient u binnen 10 werkdagen het pakket aan ons retour te zenden. Let op! U kunt alleen "als pakket" (met retourformulier) de artikelen aan ons retourzenden dus niet in een envelop! Volg voor de retourzending de stappenplan zoals in de retour email wordt beschreven. De verpakking van het product is belangrijk. Deze artikelen dienen daarom dan ook ongeopend, in originele verpakking en niet beschadigd te zijn. U dient altijd de pakbon (adresbon) te gebruiken zoals door ons toegestuurd per email! De klant is verantwoordelijk voor de retourzending. We raden aan om het pakket aangetekend te verzenden zodat u een eventuele schade of vermissing kunt claimen bij uw vervoerder. Als u voor een vergoeding in aanmerking komt van de verzendkosten dan vergoeden wij u 4,75 euro incl. btw. . Als u een extra verzekering wilt voor verzending dan is dit voor uw eigen rekening.

Garantie op printapperatuur:

Indien word aangetoond dat de printer door installatie en gebruik van de geleverde artikelen niet meer naar behoren functioneerd ,dan is de leverancier van de artikelen gehouden aan het schadeloos stellen van de koper.